Speciális kurzusok 1. – tartalom

Tartalom:

I. A TESTRŐL ÉS A GYÓGYÍTÁS ÚJ MÓDOZATAIRÓL

I/1. A FIZIKAI TEST MEGHATÁROZÁSA
I/2. FIZIKAI ÉS NEM FIZIKAI ELHATÁROLÁSA
I/3. A TEST ÁLLAPOTA ÉS A VALÓSÁG KÖZTI KAPCSOLAT
I/4. GYÓGYÍTÁSI MÓDOZATOK EGY MÁS MÓDON – ÚTBAN A VALÓDI ÖNGYÓGYÍTÁS FELÉ
I/5. A PSZICHÉS BETEGSÉGEKRŐL AZ INFORMÁCIÓ TÜKRÉBEN
I/6. A BETEGSÉGEK GYÓGYÍTÁSA OLYAN MÓDON, AMI HOSSZÚ TÁVON EGYENSÚLYT TEREMT
I/7. AZ INFORMÁCIÓ ALAPÚ GYÓGYÍTÁS MENETE LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE
I/8. AZ ÖRÖK FIATALSÁG TITKA, EGY KICSIT MÁSHOGY
I/9. HOGYAN LEHET ELKERÜLNI A BALESETEKET?
I/10. ÁTFOGÓ EGÉSZSÉG-MEGŐRZÉSI PROGRAM, LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE
I/11. AZ EGÉSZSÉGMEGŐRZÉS ÉS A GYÓGYULÁS FOLYAMATA A MÁSIK OLDALRÓL
I/12. A BÖLCSŐTŐL A KOPORSÓIG

II. MODERN FIZIKA

II/1. A FIZIKAI TÖRVÉNYSZERŰSÉGEK HÁTTERÉRŐL
II/2. A VILÁG MŰKÖDÉSE EGY MÁS NÉZŐPONTBÓL
II/3. MODERN FIZIKA MINT KAPU AZ ILLÚZIÓN TÚLRA
II/4. AZ IDŐ ÉS A MOZGÁS KAPCSOLATÁRÓL
II/5. LINEARITÁS KONTRA HATÉKONYSÁG
II/6. TÉR-IDŐ, ÉS A REJTETT ÖSSZEFÜGGÉSEK RENDSZERE – AZAZ A SZINKRON ESEMÉNYEKRŐL EGY KICSIT MÁSKÉNT
II/7. A NULLPONTI ENERGIÁRÓL; AVAGY MI AZ AZ “ÚJ ENERGIA”?
II/8. A NULLPONTI, AZAZ AZ ÚJ ENERGIA ALKALMAZÁSA A GYAKORLATBAN
II/9. PERPETUUM MOBILE, AVAGY EGY LÁTSZÓLAGOS NONSZENSZ FELOLDÁSA AZ ANYAG ÉS ANTIANYAG TÜKRÉBEN
II/10. ELMÉLETI ÖSSZEGZÉS
II/11. A MODERN FIZIKA A GYAKORLATBAN

III. TÚL AZ ELME HATÁRÁN – A TUDATRÓL

III/1. A TUDAT, MINT A BENNÜNK LÉVŐ NAGY TITOK
III/2. A TUDATI FORMÁKRÓL – KIK ALKOTJÁK AZ ÉN TUDATOMAT?
III/3. A TUDAT, MINT A FIZIKAI VILÁG TEREMTŐJE
III/4. A TUDAT, MINT MULTIDIMENZIONÁLIS ÁTJÁRÓ
III/5. A TUDAT ÖNMEGHATÁROZÁSA ÉS A TÉR KAPCSOLATA
III/6. A TUDAT A TÉRBEN, AVAGY A TÉRGÖRBÜLETRŐL
III/7. INTENZÍV TUDATI TORNA – KIFEJEZETTEN “HALADÓKNAK”
III/8. EGY KIS ELMÉLETI IDŐUTAZÁS
III/9. A TUDAT LEGNAGYOBB TITKA: AZ EMLÉKEZET
III/10. A JÖVŐBELÁTÁS, MINT AZ EMLÉKEZÉS EGY FORMÁJA
III/11. VALÓSÁGBÓL-VALÓSÁGBA: SÉTA A LÉPCSŐSORON FELFELÉ
III/12. EGYSZERŰ TUDATI UGRÁSSAL EGY MAGASABB RENDŰ VALÓSÁGBA

IV. AZ ILLÚZIÓK LEBONTÁSÁRÓL

IV/1. MIT NEVEZÜNK VALÓSÁGNAK
IV/2. RAGADJUK MEG AZ ILLÚZIÓT! – GYAKORLAT
IV/3. TE, MINT AZ ILLÚZIÓ TEREMTŐJE
IV/4. KÍVÜL KERÜLNI AZ ILLÚZIÓN, ÖNBECSAPÁS NÉLKÜL
IV/5. A LINEÁRIS IDŐ, MINT A LEGNAGYOBB ILLÚZIÓ
IV/6. AZ ILLÚZIÓK LEBONTÁSA A TÉRBEN
IV/7. HATHATÓS GYAKORLAT A HAZUGSÁGOK ÉS ILLÚZIÓK LEBONTÁSÁRA – “HALADÓKNAK”
IV/8. A VALÓSÁG ILLÚZIÓJA HELYETT ANNAK MEGTAPASZTALÁSA
IV/9. SÉTA AZ ILLÚZIÓBÓL LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE
IV/10. A SÉTA FOLYTATÁSA: BESZÉLGETÉS A VALÓSÁGRÓL
IV/11. HARMADIK, BEFEJEZŐ SÉTA: A KILÉPÉS GYAKORLATA AZ ILLÚZIÓBÓL
IV/12. AZ ILLÚZIÓ FOGSÁGÁBA RAGADVA – AVAGY KI TUD VALÓBAN MEGMENEKÜLNI?

V. A GONDOLAT ÉS AZ IDEÁK VILÁGA

V/1. A GONDOLATRÓL
V/2. A GONDOLAT ÉS A VALÓSÁG VISZONYÁRÓL EGY KICSIT MÁSHOGY
V/3. A GONDOLAT MEGNYILVÁNÍTÁSA MINT MAGÁNAK AZ ÉLETNEK A MEGTAPASZTALÁSA
V/4. A FIKCIÓ ÉS VALÓSÁG KÖZTI KÜLÖNBSÉGRŐL ÉS E KETTŐ KAPCSOLATÁRÓL
V/5. A FIKCIÓ IGAZSÁGA ÉS ENNEK BIZONYÍTÁSA
V/6. A FIKCIÓ MEGTEREMTÉSE A GYAKORLATBAN
V/7. AZ ÉLETRE KELT ILLÚZIÓ, AVAGY A MEGTESTESÜLT IDEA
V/8. ÉLETED REGÉNYÉNEK MEGALKOTÁSA
V/9. A HETEDIK FEJEZET OLVASÁSA
V/10. AZ ELSŐ TALÁLKOZÁSI PONT
V/11. A MÁSODIK TALÁLKOZÁSI PONT: A MEGSZÓLÍTÁS
V/12. AZ OLVASÓ MEGSZÓLAL AZ ÁLTALA OLVASOTT REGÉNYBEN

***

Idézet a műből:

„Keress most a közeledben egy tárgyat és fogd meg! S most bizonyítsd be nekem, hogy ez a tárgy van! Ostobaság, így van? Most bizonyítsd be azt, hogy nincs! Még nagyobb szamárság. S miért az? Mert nincs olyan, hogy valami van vagy nincs, ennek így önmagában nincs sok értelme. Ami van, az attól van, hogy tudsz róla. Ami meg nincs, az attól nincs, hogy nem tudsz róla. Amiről tudsz, az van és kész. S hiába gondolod azt, hogy tegnap még nem tudtál róla, ma meg igen, és ettől ez a dolog még tegnap is volt, mert épp ez az, amit nem tudsz bizonyítani. Ugyanis azt mondod, „erre az a bizonyíték, hogy egy barátom tegnap tudott róla, miközben én meg nem”. No de ez hol bizonyíték? Ez csak azt „bizonyítja”, hogy a barátod most ezt mondja neked, azaz az, ami van, az csak egy közlés. Annak a valóságtartalma meg alapvetően nincs. Hiszen amikor ti bizonyítani akartok, nem azt vizsgáljátok, hogy egy dolog van-e, avagy nincs, hanem hogy ez az adott valami az-e, aminek látszik. És gyakorlatilag itt van a kutya elásva, mert mit mondtam az előbb? Hogy ami egy feltételezés, az nincs, mert az egy feltételezés. Látsz egy gyümölcsöt egy asztalon és felmerül benned a kérdés, nos, ez igazi gyümölcs, vagy csak ügyes műanyagutánzat? Ennek így nincs értelme. Ez most számodra egy érzékelhető tárgy, ami az, ami, nincs olyan, hogy valami nem az, aminek látszik. Mert az a körte akkor is az a műanyagkörte marad, ha te azt hiszed, hogy az „igazi” körte, de amíg azt hiszed, számodra az is lesz, nem? És amikor beleharapsz, mondod azt, hogy ja, ez nem is igazi, csak műanyag. De ettől még ez a műanyagkörte mindig is egy műanyag körte volt, és, lám, maga a feltételezés, hogy ez valódi volt az, amiről ki is derült, nem igaz, nem valódi. Magyarán, amikor te azt mondod, ezek a dolgok vannak, akkor értelmezel. De ez az értelmezés soha sem objektív és önmagában helytálló, mert azt kell megértened, hogy ilyen nincs. A műanyagkörte nem egy műanyag körte, mert ez is egy feltételezés, te most ennek nevezed, számodra most ez az a „van”, amit a végső megismerési pontnak tartasz, ám, ha jönne valaki és megmutatná neked, hogy ez nem is egy műanyagkörte, hanem egy szétszedett műanyag kis bábunak a nagy hasa, csak számodra olyan volt, mint egy műanyag körte – már az a feltételezés is megdőlt. Ezt muszáj leszel megérteni, mert ha ezt nem érted, nem érted meg azt sem, mit jelent, hogy a te „könyvön kívül kerülésed” az már meg van írva a könyvben.”